Monday, September 27, 2010

so long no write..

asaalamualaikum..lame sangat tak menulis ni..nak khabarkan yang sebenarnya pak cik ku yang sakit jantung tu dah pergi ke rahmatullah pada 24.08.2010 bersamaan 14 syawal 1431..on that night, aku yang jaga papa(my uncle)..pada pukul 11, wak atie(bekas isteri papa) still there..dia balik pukul 2 or 3 am..sebelum dia sempat balik, tiba2 papa sesak nafas..i'm sleeping on that time..lepas itu, nurse told me to get out from my place because they wanted to help my papa breathing..oksigen in his body wasn't enough..but, he can't accept the oksigen..and lastly, he leave us..before that, he always tried to say about three things..we don't know what it is..we stopped him to talk because he not strong yet to talk..Allah more love him..aku pernah terfikir dan berkata pada Allah, agar mengurangkan keseksaannya menahan sakit..walaupun dengan cara yang amat memilukan, aku lebih sanggup kehilangannya dari terus terseksa..aku tak sanggup bila melihat air mata emak mencurah2 saat melawat papa..nenek pening kepala..biarlah papa menemani atuk di sana..sekurang2 nya, dia tidak perlu lagi dicucuk atau ubat yang mengkhayalkan..membuatkan dia pening..atau aliran oksigen yang menyesakkan..ya Allah, tempatkan lah Allahyarham Weji bin Dol Jabar, Allahyarham Saliman bin Weji dan Allahyarhamah Rosnani binti Thambi..a~min..


maaf kerana lewat cerita..banyak masaalah dalam kepala..sekarang sudah tiada lagi istilah sayang kepada dia..bila dah jadi macam ni, memang susah nak terima..biarlah apa orang kata..aku sudah tak peduli..cakap lah aku ni kejam..keras hati..tak nak maafkan orang..hakikatnya aku tak maafkan diri aku lagi..sampailah aku bagi result SPM yang terbaik dalam hidup aku kepada emak..sampailah aku berjaya ke menara gading..dan aku tidak akan sesekali maafkan dia sampailah dia mengotakan janji dia pada aku..

No comments: